Asioista kertominen lähipiirille

Yleinen keskustelu

Re: Asioista kertominen lähipiirille

ViestiKirjoittaja Petra_ » Ke Joulu 20, 2017 10:04 pm

En koskaan kokenut tarpeelliseksi kertoa kenellekään "harrastuksestani", mutta pari päivää sitten jouduin tilanteeseen, jossa osin puhuin itseni pussiin ja osittain sitä ennen paljastuin äidilleni.
Äitini otti asian enemmän kuin hyvin, vaikka hänessä selkeästi itää vanhanaikaisia käsityksiä transvestisuudesta. (Mm. kyseli jo puolisuoraan että tarjoanko itseäni miehille naiseksi pukeutuneena :D) Sovimme että keskustelemme asiasta paremmalla hetkellä, mutta jo nyt hän tarjoutui auttamaan tyttöilyssäni miten ikinä pystyy ja toisteli ettei transvestisuudessa ole mitään väärää. :D

En tosiaan tiedä otanko apua vastaan, koska olen täysin tyytyväinen siihen, että saan korostaa feminiinisyyttäni yksin. :D
Petra_

ViestiKirjoittaja Sannikka » To Joulu 21, 2017 11:53 am

Hei terminusiii.
Älä hätäile spammauksesta, samanlaista se on minullekin, palsta jossa voi
puhua rehellisestä tunteistaan.
Sannikka

ViestiKirjoittaja terminusiii » To Joulu 21, 2017 7:20 pm

Heips
Kiva kuulla että ihmisillä on mukavia kokemuksia ulostulosta. On se vaan niin upeaa tulla hyväksytyksi omanlaisenaan ihmisenä.

Itsekin pääsiin juttuihin isän kanssa kun piti viedä jouluruokia. Meni ihan mukavasti eikä tarvinnut ns.äijjäillä. Huh kun tuntui mukavalta. Ihan tippa tuli silmään kun huristeli kotiin.

Ehkä uskallan jo avata Melindan sähköpostinkin :-)

Kivoja Jouluterveisiä palstalaisille,
T: Melinda
- "When life gives you lemons, make lemonade"
terminusiii

ViestiKirjoittaja susabeast » Su Joulu 24, 2017 1:12 am

No, sain kerrottua veljelle, jee :D Meni ihan hyvin. Vanhemmille kerron sitten joskus, ehkä ens kesänä, ellei he satu kysymään aikaisemmin. En enää paljoa piilottele tätä. Tuntuu että tän piilottelu oli yksi huonoimmista asioista, mitä itselle teki, vaikka joka kerta kun oli tuonut tätä identiteettiä esiin vähääkään, niin tuli pilkkaamista ihmisiltä, jotka oli sanonut olevansa kavereita/ystäviä. Toivottavasti nyt voi löytyä aidompia ystäviä.
susabeast

ViestiKirjoittaja Sannikka » La Joulu 30, 2017 10:00 pm

No Tapanina kerroin sitten viestillä lapsille tiitteilystä.
Kaikki hyväksyivät, kaksi ei vielä ole kertoneet lapsilleen, mutta nuorin kertoi heti tytöilleen ja 10 ja 9 vuotiaat sanoi, että toi tyttöily on ihan tavallista, heidänkin luokkakavereillaan on isoveljiä tai isiä jotka tiitteilevät.
Meikkaaminen näyttää olevan yleistä puolitiiteillä, ehkä mekkoon sitten myöhemmin.
Sannikka

ViestiKirjoittaja Sannikka » La Tammi 20, 2018 2:06 pm

Serkkuni miehensä kanssa kävi kylässä, olin varoittanut etukäteen,
olin hameessa, korkokengissä ja meikeissä.
Hyvin meni, ihana vastaanotto. Rohkeutta siskot!
Sannikka

ViestiKirjoittaja Sannikka » Ke Helmi 14, 2018 1:05 pm

Eilen oopperassa, täysi kasvomeikki, glitter -luomiväri, kynnet pinkit.
Tapasin entisen työkaverini vaimonsa kanssa, eivätpä mitä meteliä nostaneet ja kynnet ainakin näkivät sherrylasin ympärillä. Nykyään olen lähes kaikilla kauppareissuilla meikattuna, joskus kassat hymyilevät iloisesti.
Sannikka

ViestiKirjoittaja Niina-Liisa » To Helmi 15, 2018 8:57 pm

En ole pitänyt kiirettä suoraan ilmoitella kenellekään tilanteestani. Asun yksin ja muutenkin olen yksin tilanteestani. Lapset ovat jo aikuisia ja yhdelle olen asiasta ohimennen maininnut. Vaihdoin työtä ja asuinpaikkaa marraskuussa joten lähipiirissä useimmat ovat vielä vieraita. Kaikki tulee menemään omalla painollaan aikanaan. Hoitosuhteessa olen ollut jo yli vuoden ja seuraavaksi odotan lääkärin tapaamista sekä hoitosuunnitelmaa.
Yksinäistähän tämä naiseksi itsensä tuntevan vielä miehen elämä on mutta olen huomannut että takaisin ei ole pelaamista suunnitelmissa. Kun saan ja voin olla oma itseni, naisena, olen paljon tasapainoisempiin ja mieleltä rauhallisempi ihminen. On tilanteita että en ole voinut olla nainen, joksi itseni koen, jolloin vähän ajan päästä ahdistun valtvasti. Ikää kuitenkin on ja jokseenkin vanhoillinen kasvatus niin estot ovat enimmäkseen omassa päässäni mutta muutosta menneeseen on kuitenkin valtavasti. Tänään tuli taas todettua että ihania ihmisiä kuitenkin Tampereella jotka suhtautuvat kannustaen minun kokemiseen ja hyvinvointiin.
Niina-Liisa

Edellinen

Paluu Café